Pentru Selgros Cash & Carry, dezvoltarea durabilă reprezintă o prioritate. În calitate de jucător major pe piața de retail din România, compania și-a asumat rolul de a contribui activ la crearea unui viitor mai bun pentru noile generații. #FiecareDintreNoiFaceDiferența prin alegerile pe care le face, zi de zi, iar Selgros a căutat în permanență măsuri prin care să reducă impactul pe care activitatea sa o are asupra mediului. An de an, compania a implementat măsuri pe multiple planuri, cu scopul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră din magazine.

În acest sens, Selgros Cash & Carry a demarat o operațiune complexă de modernizare a instalațiilor frigorifice din magazinele sale. Primul inclus în acest program a fost magazinul Selgros din București Pantelimon. În 2019, aici au fost implementate o serie de sisteme și tehnologii de ultimă generație, cu scopul de a reduce consumul de energie, printre care: două sisteme de booster CO2, un sistem de recuperare a căldurii pentru apa caldă menajeră, sisteme de detecție și semnalizare CO2, sisteme de umidificare în zona raionului de fructe și legume, înlocuirea vitrinelor frigorifice și de produse congelate, inclusiv prin montarea unui sistem de monitorizare completă a instalației. Noua remodelare adăugată în portofoliu susține îndeplinirea obiectivului de a reduce emisiile de CO2 cu potențial efect de seră.

Modernizarea instalației frigorifice a fost încheiată cu succes în 2020 și în magazinul Selgros Constanța Sud (Agigea). Aceasta a vizat înlocuirea completă a instalației pe bază de freon cu o nouă instalație ce utilizează agent frigorific CO2, un proiect de frig complet natural, automatizat, care asigură control și siguranță în funcționare. Proiectul de la Agigea este unul complex, care a presupus implementarea unei instalații de mari dimensiuni. Au fost amplasate 97 de vitrine frigorifice, 33 vaporizatoare, un grup de 10 compresoare, dintre care 4 pentru răcire a circuitului până la -30 de grade C și un sistem de monitorizare și control de la distanță. Impactul rezultat a fost reprezentat de o reducere de aproximativ 280 de tone de CO2, pe an, fiind echivalentul economiei de energie electrică de 550MW/an.

De asemenea, magazinul Selgros București Pantelimon beneficiază, din 2012, de un parc fotovoltaic, având o contribuție majoră în diminuarea emisiilor de CO2. Utilizarea energiei verzi a generat o reducere de aproximativ 1.500 de tone a emisiilor de CO2, în ultimii 9 ani.
Din respect pentru mediul înconjurător, compania Selgros Cash & Carry acordă o atenție deosebită și parcului auto pe care îl deține, flota națională de aproximativ 500 de autovehicule având o vechime medie de doar 3,7 ani. Gestionarea eficientă în ceea ce privește vechimea flotei auto susține compania în efortul său de a construi un model de business responsabil.

Totodată, pentru a proteja mediul de efectele adverse ale evacuării apelor uzate, – mai multe magazine Selgros beneficiază în prezent de stații de epurare PVS tip SBR, menite să îmbunătățească substanțial calitatea apelor uzate evacuate în rețelele de canalizare orășenească.
Cu scopul de a reduce impactul asupra mediului, Selgros România utilizează sistemele PAXXO – LONGOPACK, pentru eliminarea ambalajelor produselor de carne și pește din magazine. Pungile pentru deșeuri beneficiază de certificare pentru economisirea de CO2, fiind fabricate printr-un proces care necesită un consum redus de material.

Pentru a crește gradul de colectare în vederea valorificării a deșeurilor de hârtie, carton și folie de plastic, în majoritatea magazinelor Selgros au fost implementate sisteme de presă verticală, ceea ce a dus la o creștere a cantității colectate cu până la 30%.

Selgros susține în continuare misiunea de a îmbunătăți, prin acțiunile sale, calitatea vieții oamenilor și de a proteja mediul înconjurător.