Retailul modern a încheiat anul trecut cu 830 de magazine, fie ele hipermarketuri, supermarketuri, cash&carry sau magazin de tip discount, cu aproape 150 mai multe decât în 2010.

Deşi consumul a continuat să scadă cu circa 4% în perioada ianuarie-noiembrie, cei 15 retaileri moderni au mizat în 2011 pe expansiune mai mult decât în oricare dintre ceilalţi 15 ani de prezenţă pe piaţa locală. Cei mai activi au fost discounterii şi retailerii de supermarketuri.

„În cazul segmentului de supermarketuri, deschiderea de unităţi noi reprezintă un demers în vederea securizării de locaţii în diverse oraşe din ţară. În cazul discounterilor, cel de-al doilea segment care a mizat pe expansiune, este vorba de continuarea unor planuri începute în ultimii ani”, consideră Szabolcs Nemes, principal în cadrul companiei de consultanţă strategică Roland Berger Strategy Consultants România.

Principala ţintă a reţelelor moderne a fost Capitala, care în prezent găz­duieşte peste 170 de magazine, respectiv o cincime din totalul unităţilor de la nivel naţional.

Cel mai evident exemplu este numărul de supermarketuri de la nivel naţional şi din Bucureşti. Dintr-un total de circa 330, peste 130 sunt în Capitală.

Autor: Cristina Rosca

Sursa: www.zf.ro