Delia Nica, AMRCR: „Reducerea TVA este o masura buna pentru comertul cu amanuntul”

Reducerea TVA nu este puternic semnificativă pentru o continuare a creșterii volumului cifrei de afaceri a comerțului cu amănuntul, însă este o măsură bună, deoarece majorarea TVA la 24% nu a fost o decizie foarte inspirată, consideră Delia Nica, Directorul Executiv al AMRCR din România, care ne-a explicat: Important pentru economia noastră ar fi să fie cumpărate produsele de strictă necesitate și să crească achiziționarea produselor mai bune, mai scumpe, mai sofisticate.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comețului cu autovehicule și motociclete) serie brută, în primele 11 luni ale anului trecut a crescut cu 8, 2%, iar pentru serie ajustată cu 7, 6%, comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit unui comunicat al Insitutului Național de Statistică (INS). 

Conform raportului, în intervalul menționat, creșterea vânzărilor de produsel alimentare, băuturi și tutun cu 18, 4%, a comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate cu 6, 1% și a vânzărilor de produse nealimentare cu 1, 8%, serie brută, au contribuit la urcarea volumului cifrei de afaceri pentru comețul cu amănuntul. 

În luna noiembrie din 2015, volumul cifrei de afaceri pentru comețul cu amănuntul, serie brută a crescut cu 2, 3%, iar pentru serie ajustată cu 2, 5%, comparativ cu luna anterioară, mai arată datele INS.

Comjunciatul INS informează că vânzările de produse alimentare au avut creșteri de 10, 5% în perioada menționată, iar scăderi au înregistrat comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate cu 8, 1% și vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun cu 0, 1%

Conform datelor Institutului, în luna noiembrie a anului trecut volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, serie brută, a înregistrat o creștere cu 15%, iar ca serie ajustată cu 13%, comparativ cu aceeași lună din 2014.

Ăn intervalul menționat, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au crescut cu 27, 2%, vânzările de produse nealimentare cu 9, 6%, iar la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate cu 9, 1%, mai arată sursa citată.