Retailerii resping restricţionarea programului de funcţionare, întrucât clientul este singurul care trebuie să decidă când intră în magazin şi cât stă, iar statul nu trebuie să intervină nici în privinţa prezenţei produselor româneşti,a declarat şeful AMRCR, Dan Şucu, la MEDIAFAX Talks about Retail.

„Contează ce-i place şi ce vrea clientul. Iar clientul prin intrările în magazine, prin cumpărăturile făcute la diferite ore şi in diferite zile ale săptămânii decide câte ore stau magazinele noastre deschise”, a spus preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), referindu-se la posibilitatea ca programul magazinelor să fie restricţionat.

Interacţiunea dintre clienţi şi magazine se face doar pe bazele clientului, a afirmat el.

„Diferenţa este că noi suntem votaţi zilnic sau măcar săptămânal”, a afirmat Şucu.

De asemenea, autorităţile nu ar trebui să intervină nici în privinţa prezenţei produselor româneşti pe rafturile magazinelor.

„Este un subiect vechi care ne preocupă. Clienţii transmit de aproximativ cinci ani că vor să se întâlnească cu produse româneşti. (…) Acest proces este într-un curs accelerat şi nu considerăm necesară o intervenţie administrativă”, a spus preşedintele AMRCR.

Senatul a adoptat, marţi, o propunere legislativă care instituie obligaţia comercianţilor persoane juridice să achiziţioneze produsele din categoriile carne, legume şi fructe în proporţie de cel puţin 51% corespunzător fiecărei categorii, din lanţul alimentar scurt, adică din producţie românească.

Conferinţa Mediafax Talks about Retail este organizată marţi, 13 octombrie, la hotel J.W.Marriott, de către agenţia de presă Mediafax, ĭn parteneriat cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România, şi reuneşte reprezentanţi ai Guvernului, ai autorităţilor competente, factorii de decizie din industrie şi reprezentanţii mediului de afaceri din domeniul retailului, dar şi din domeniile conexe.

Sursa: Mediafax