AMRCR solicită Gărzii Financiare să respecte programul de verificare a camioanelor cu produse alimentare perisabile

Bucureşti, 13 iunie 2012: Asociaţia Marilor Reţele Comerciale (AMRCR) face apel la Garda Financiară să verifice cu celeritate camioanele cu produse produse sensibile provenite din spaţiul comunitar, cum sunt peştele, fructele şi legumele. AMRCR atrage atenţia că, în ultimele luni, marile lanţuri comerciale au suferit pierderi semnificative din cauza unor disfuncţionalităţi apărute în activitatea Gărzii Financiare.

“AMRCR nu contestă în niciun fel decizia Gărzii Financiare de a sigila camioane cu marfă provenite din spaţiul extra-comunitar sau chiar comunitar, în contextul desfăşurării unor operaţiuni de combatere a evazionismului. Precizez însă că asociaţia a convenit cu Garda Financiară asupra unui flux orar de verificare a camioanelor, care – din motive care îmi scapă – nu este respectat, iar repercusiunile financiare pot fi grave pentru că nu ni s-a comunicat nici cât timp va continua această situaţie”, a menţionat Delia Nica, vice-preşedintele AMRCR.

Nica a explicat că marile reţele comerciale au de suferit din cauză că inspectorii Gărzii Financiare verifică cu întârziere nejustificată camioanele cu marfă perisabilă. Cele mai afectate sunt importurile proprii de peşte, fructe şi legume, care ajung din aceasta cauză cu mult mai târziu pe rafturi şi în restaurante.

“Toată lumea are de suferit: cumpărătorul care vine şi găseşte rafturile goale, comerciantul care nu-şi poate aproviziona la timp magazinul sau restaurantul, marile magazine tip cash&carry care riscă să rămână fără clienţii pe care cu greu i-au fidelizat. Mai mult, pentru a putea mentine marfa în condiţii de siguranţă, retailerii sunt nevoiţi să acopere multe ore suplimentare de aşteptare precum şi un consum uriaş de combustibil necesar pentru a menţine în funcţiune camerele frigorifice. Conducerea Gărzii Financiare a manifestat la nivel declarativ deschidere faţă de solicitarea AMRCR ca inspectorii să verifice camioanele cu marfă perisabilă din import, în conformitate cu programul de sosire al acestora la platformă. Cu toate acestea, transporturile sosite dimineaţa cu peşte, fructe şi legume ajung să fie controlate, de cele mai multe ori, abia spre seară“, a explicat Delia Nica.

Impactul negativ asupra activităţii marilor reţele comerciale este unul major deoarece săptămânal doar în Bucureşti , în medie, peste 30 de camioane aduc peşte, fructe şi legume, în principal din Grecia, Italia, Olanda, Spania şi Suedia.“Repet, sprijinim Garda Financiară în demersul de combatere a evaziunii fiscale sau cea legată de plata TVA. Singura noastră solicitare este ca verificările comisarilor să respecte programul asupra căruia am convenit de comun acord. Nu e normal ca cei care sunt implicaţi în toate aceste operaţiuni de comerţ şi care cer o coordonare precisă să stea tensionaţi cu orele în speranţa ca inspectorii Gărzii Financiare îşi vor face totuşi apariţia într-un timp rezonabil”, a mai spus Delia Nica.