Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) împărtășește preocupările și îngrijorările asociațiilor de profil și ale operatorilor economici care sunt direct impactați de prevederile OUG 134/2022

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) împărtășește preocupările și îngrijorările asociațiilor de profil și ale operatorilor economici care sunt direct impactați de prevederile OUG 134/2022 privind unele măsuri în vederea protejării consumatorului final în ceea ce privește utilizarea materialelor lemnoase.

AMRCR consideră că în forma actuală, Ordonanța de Urgență care plafonează prețul la materialele lemnoase necesare pentru încălzire în sezonul rece nu își va atinge scopul declarat – protejarea populației , și ar putea determina obstacole în piața lemnului, generând dificultăți de achiziție a lemnului de foc și a produselor derivate din lemn, cu repercusiuni asupra consumatorului final.

Credem că plafonarea de preț doar la vânzătorul final, va crea blocaje pe piață și va afecta desfășurarea concurențială a activității operatorilor din domeniu, penalizând exact acele companii care respectă regulile pieței și sunt responsabile față de consumator.

AMRCR își exprimă speranța că factorii de decizie vor lua în considerare o revizuire cât mai rapidă a actului normativ, cu atât mai mult cu cât, în opinia noastră, este necesar ca reglementările legislative emise sa includă precizări clare privind aplicabilitatea și modul de implementare, pentru a evita o eventuală distorsionare a pieței în plină criză a energiei și în debutul sezonului rece.

AMRCR (Asociația Marilor Rețele Comerciale din România) grupează următoarele companii de retail alimentar și nealimentar din România: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros și este membră a Confederației Patronale ”Concordia” și a organizației ”EuroCommerce“.