AMRCR – Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – susține declarațiile și opiniile apărute în spațiul public, prin care se invocă necesitatea completării rapide a OUG 119/2022

AMRCR – Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – susține declarațiile și opiniile apărute în spațiul public, prin care se invocă necesitatea completării rapide a OUG 119/2022.

Prevederile referitoare la plafonarea tarifelor la energia electrică pentru clienții noncasnici se aplică, în forma actuală a textului Ordonanței, întreprinderilor mici și mijlocii, operatorilor economici din domeniul industriei alimentare, spitalelor, unităților de învățământ, creșelor, furnizorilor de servicii sociale și instituțiilor publice.

Comercializarea produselor alimentare nu poate fi exclusă, nici direct prin reglementare, nici indirect prin interpretare, din sintagma ”industria alimentară”- care nu are o definiție clară în legislația națională –  deoarece asigură funcționarea permanentă și optimă a lanțului de aprovizionare către populație.  

Altfel, în condițiile volatilității extreme a pieței de energie electrică, s-ar putea profila riscul major al limitării severe sau chiar blocării capacității operaționale a sectorului de retail de a răspunde, prompt și eficient, în cazul apariției unor circumstanțe critice parțiale sau generale.

Trebuie adăugat și faptul că este obligatoriu ca depozitarea și vânzarea produselor perisabile sau de origine animală să se încadreze în anumite rigori și standarde de siguranță alimentară și sanitară, de la care nu se poate face rabat și care impun păstrarea unor temperaturi controlate ce solicită un consum semnificativ de energie.

Aceeași abordare trebuie avută în vedere și în cazul unor bunuri sau produse nealimentare, dar de primă necesitate sau importanță vitală pentru populație, după cum a demonstrat experiența situațiilor întâlnite în timpul pandemiei.

Apreciem că modificarea neîntârziată a OUG 119/2022 trebuie să cuprindă mecanisme suplimentare de garantare, în orice scenariu, a funcționării sigure și complete a lanțurilor de aprovizionare în vederea asigurării accesului consumatorilor, permanent și la costuri cât mai accesibile, la produsele de bază și de primă necesitate.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR – include următori membrii: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

AMRCR este membră a Confederației Patronale ,,Concordia” și a organizației ,,EuroCommerce“ .

___________________________________________________________________________________________________________

www.amrcr.ro                                                                                                        [email protected]