Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a fost creată în anul 2003, la inițiativa unui grup de manageri de firme de comerț românești și internaționale și este o asociație profesională care reprezintă interesele industriei de retail din România.

La nivel european, AMRCR este membră EuroCommerce, în decembrie 2017 devenind membră în comitetul director al acestei organizații ce grupează federații naționale și companii din domeniul retail și comerțului internațional din 31 de țări.

Asociația susține faptul că dincolo de spiritul competitiv care caracterizează sectorul comerțului românesc, este necesar un spațiu transparent și deschis de dialog care să permită identificarea, dezbaterea și soluționarea problemelor de interes comun.

AMRCR promovează interesele membrilor, iar scopul Asociației este acela de a promova inițiative care să stimuleze concurența loială între toți comercianții din România.

 

AMRCR oferă:

  • Monitorizare și analiză legislativă și normativă, inclusiv la nivelul instituțiilor europene
  • Participarea la ședințele parlamentare în care se dezbat proiecte de interes pentru industria de retail
  • Identificarea și auditarea grupurilor de interese și autorități
  • Întâlniri și comunicări directe și indirecte (evenimente, scrisori, declarații etc.) cu decidenți, influențatori și personal executiv sau de suport
  • Realizarea de materiale și documente pentru susținerea anumitor poziții sau amendarea proiectelor legislative
  • AMRCR poate interveni pe probleme punctuale, de interes pentru unii dintre membri, cu excepția situațiilor în care acestea pot conduce la suspiciuni de practici anticoncurențiale